Geoblog.pl    Pudelek    Podróże    Nad Cisą, Prutem i Dunajem    Na samej granicy
2016

Na samej granicy

Rumunia
Rumunia, Sighetu Marmaţiei

Sighetu Marmatiei, czyli po polsku Syhot, tuż przy granicy z Ukrainą, to miejsce naszego pierwszego noclegu na rumuńskiej ziemi.

Mielismy namiary na kemping oddalony o 10-15 minut spaceru od centrum. Zastaliśmy zamkniętą bramę z łańcuchem i numerem telefonu. Na szczęście rozmówczyni umiała po angielsku, mogliśmy bramę otworzyć i zaparkować.

Kemping wygląda jak ogródek :) Siano i dużo trawy... potem zjawiają się jeszcze Francuzi na motorze i polska rodzinka (wieczorem). Po rozłożeniu namiotu idziemy na miasto przez osiedla i nieco zaniedbane uliczki.

W centrum straszą dwa budowane kościoły (bogaty kraj jak widać), ale główne ulice są w miarę zadbane. Urok typowego habsburskiego miasteczka prowincjalnego. Wymieniamy kasę w jednym z licznych kantorów i znajdujemy restaurację na obiado-kolację :)

W drodze na kemping zahaczymy jeszcze o spelunkę z głośną turecką muzyką ;)