Geoblog.pl    Pudelek    Podróże    Via Baltica    Stolica wita nas czerwoną serią

Stolica wita nas czerwoną serią

Łotwa
Łotwa, Rīga
Przejechano 2098 km

Z Siguldy wyjeżdżamy na dwupasmówkę do Rygi - asfalt jest fatalnej jakości... wkrótce po przekroczeniu granicy miasta robimy jeszcze zakupy w markecie, a potem Teresa kieruje nas w miejsce, gdzie powinien być parking - droga jest w miarę prosta, ale co skrzyżowanie zatrzymują nas czerwone światła! To raczej celowe działanie, taka "czerwona fala" - jest technicznie niemożliwe, aby na następnych zdążyć, nawet łamiąc ostro przepisy! Już wiem od kogo brały pomysł władze Opole na zablokowanie ruchu w mieście.

Kemping położony jest na wyspie na Dźwinie, na tyłach jakiegoś centrum wystawienniczego. Sprawia dobre wrażenie, toalety na poziomie, miła obsługa, jest też zadaszone miejsce do siedzenia. Minusem są rozwydrzone włoskie bachory, drące ciągle mordy - czasem nawet już ich rodzinie nie wytrzymują, a co dopiero inni turyści. Kolejny, a właściwie największy plus - z kempingu do centrum jest jakieś 20 minut piechotą, więc robimy sobie jeszcze wieczorną wycieczkę na starówkę. Szaleję ze statywem, potem postanawiamy siąść jeszcze na jakimś piwku i pojawia się problem, którą knajpę wybrać! Co jedna to ładniejsza, w większości ktoś gra - decydujemy się na knajpę na wolnym powietrzu, gdzie występował jakiś zespół rockowy - niestety, skończył zaraz swoje popisy. Nic to - po nim pojawiła się muzyka hiszpańskojęzyczna :)

Ceny, jak to w stolicy, wysokie - ale knajpa oferowała ponad 20 rodzajów lanego piwa, głównie rodzimego! W Polsce to niemożliwe, bo wszędzie Syfskie albo Syfiec, niezależnie od położenia! Po smakowaniu pszenicznych przysmaków do namiotów wróciliśmy grubo po północy