Geoblog.pl    Pudelek    Podróże    Bałkańskim, pokręconym szlakiem    Dookoła jeziora Ochrydzkiego

Dookoła jeziora Ochrydzkiego

Albania
Albania, Lin

Wyjazd z Pogradca jest łatwiejszy niż wjazd, bo jedzie się na czuja wzdłuż brzegu ;) Droga wzdłuż Ochrydu jest średniej jakości, dziury, koleiny, sporo TiR-ów, ale ogólnie nie jest źle. Zatrzymuję się w kilku miejscach, fotografując widoki i wszechobecne bunkry. W jednym miejscu przychodzi trójka chłopaków, prosząc o kasę albo fajki - nie dostają ani jednego ani drugiego... Ale przynajmniej wiedzą, gdzie leży Polska :)

W okolicach Linu (to z kolei jedyna miejscowość Albanii, gdzie przeważają Macedończycy) droga nagle odbija w górę, pojawia się świeżutki, świetny asfalt. Trochę głupieję, bo na mapach nic takiego nie ma, ale po kilku kilometrach stoją znaki na Strugę. Robimy jeszcze zakupy przy stacji benzynowej, ale nawet tam nie ma miejscowego piwa, a na wysoko procentowe już nas nie stać...

Krótka ta nasza wizyta w Albanii, trzeba będzie tu kiedyś wrócić na dłużej ;)