Geoblog.pl    Pudelek    Podróże    Nad CisÄ…, Prutem i Dunajem    Spacerkiem po stolicy
2016

Spacerkiem po stolicy

Mołdawia
Mołdawia, Chişinău

Cały dzień przeznaczamy na zwiedzanie stolicy Mołdawii. Stanowi ona dość ciekawą mozaikę starej architektury carskiej, okresu międzywojennego (kiedy to znajdowała się w granicach Rumunii) oraz sowieckiego, które odcisnęło największe piętno.

Miasto wielu nie zachwyca, a wręcz odrzuca. Jest sporo poradzieckiego burdelu, rozkopane chodniki, drogi, chaos i tym podobne. Do tego upał. Ale nam się ogólnie podobało, zrobiliśmy z buta ponad 15 kilometrów. Odwiedziliśmy kilka cerkwi, zajrzeliśmy do Muzeum Historycznego i kilku parków. Przeszliśmy po cmentarzu wojennym z ogromnym pomnikiem poległych czerwonoarmistów, przy którym ciągle płonie wieczny ogień. Następnie położony na uboczu cmentarz katolicki zwany polskim, choć większość nagrobków to raczej Ormianie i spora grupa Rosjan.

Wieczorem wróciliśmy do hostelu, który zresztą średnio nam się podobał - babka z obsługi była mało kompetentna, zajmowała się głównie imprezowaniem z gośćmi, a tymczasem kible brudne, papieru w nich brak, a cwaniaczki wykradali mi... piwo z lodówki! Kolacja na mieście też wyszła niezbyt przyjemnie, bo polecony nam lokal był typowo pod innostrańców - obsługa zajmowała się tymi najbogatszymi i jeszcze kantowała na rachunkach!